GRATIS FRAKT PÅ ALLE ORDRE OVER 899kr!
BRODERING AV NAVN INKLUDERT I PRISEN!
LEVERINGSTID I FORBINDELSE MED JUL: 4-7 virkedager behandlingstid + postgang.(gjelder ordre med personlig tilpasning.)
Til kassen
Totalt: 0
Handlekurv / 0 produkter

Handlekurven er tom

Usikker på hvor du skal starte?
Se våre nyheter
TOTALT 0,-

Kjøpsbetingelser

Avtalen:

Avtalen består av disse salgsbetingelsene, opplysningene gitt i bestillingsløsningen og eventuelt særskilt avtalte vilkår. Ved eventuell motstrid mellom opplysningene, går det som særskilt er avtalt mellom partene foran, så fremt det ikke strider mot ufravikelig lovgiving.

Partene:

Selger er Pynten design Haugen, Blåbærbærveien 5, 3960 Stathelle. 

Epost: post@pyntendesign.no

Telefonnummer: 40461097

Organisasjonsnr.: 926 095 412 

og betegnes i det følgende som selger/selgeren.

Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen.

Pris:

Den oppgitte prisen for varen og tjenester er den totale prisen kjøper skal betale. Denne prisen inkluderer alle avgifter og tilleggskostnader. Ytterligere kostnader som selger ikke har informert om før kjøpet, skal kjøper ikke betale.

Avtaleinngåelse:

Avtalen er bindene for begge parter når kjøperen har sendt sin bestilling til selgeren.

Avtalen er likevel ikke bindene hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha insett at det forelå en slik feil.

Betaling:

Vi tilbyr Klarna Checkout i vår nettbutikk. Dette er den enkleste og sikreste måten og betale på. Du kan velge mellom Faktura 14 dager, Delbetaling og Kortbetaling. 

Klarna faktura:

Når du handler med Klarna faktura, får du alltid varene dine hjem før du betaler. Det koster ingenting ekstra! Det er enkelt, risikofritt og praktisk!

Du mottar en faktura fra Klarna på mail, når pakken din er sendt. Denne fakturaen har en betalingsfrist på 14 dager.

Klarna Delbetaling:

Når du delbetaler eller velger å betale i ditt eget tempo, samles dine kjøp med Klarna på én faktura. Denne betaler du i slutten av måneden etter. En samlet månedsfaktura betyr én betaling, et KID-nummer og kun én fakturavgift på 45 kr. Er det første gang du velger å delbetale et kjøp, sender vi deg en kontoavtale slik at du kan godkjenne vilkårene for delbetaling. Når du har signert og returnert kontoavtalen sender vi deg månedsfakturaen i slutten av måneden. Forfallsdato vil være i begynnelsen av påfølgende måned. Du kan betale hele beløpet når du vil, eller dele opp beløpet og betale i ditt eget tempo. Betalingsinformasjon sendes til deg når pakken din er sendt fra oss.

Kortbetaling: 

Betal sikkert med kort gjennom Klarna Checkout. Beløpet trekkes fra ditt kort når varen er sendt fra oss.

Levering:

Varene våre sendes med Bring/Posten og Postnord, og vi har fast fraktpris på kr 69,- for Pakke til postkasse og 89.- for Pakke til hentested. Fri frakt på kjøp over 899,- 

Kjøper kan velge Pakke til postkasse på sendinger innenfor en viss vekt/volum. Forsvunnede pakker som ble sendt med dette fraktalternativet har ikke forsikring og selger og Posten Norge står ikke ansvarlig for å erstatte en pakke som forsvinner på vei til kjøper.

Levering er skjedd når kjøperen, eller hens representant, har overtatt pakken. 

Leveringstid er 1-6 virkedager etter bestillingen er lagt inn. Postgang kommer i tillegg, og er som regel 1-4 virkedager avhengig av hvor i landet pakken skal leveres. Ved stor pågang eller høytider/høysesong kan leveringstiden være noe lenger. Ta gjerne kontakt om du trenger bestillingen til en spesiell anledning.

Det er kjøpers ansvar å sørge for å oppgi riktig adresse.

Dersom pakken ikke hentes innen 14 dager på postkontoret, blir pakken sendt i retur til oss, og kjøper kan bli belastet et gebyr på opptil 300kr. 

Dersom vi må sende pakken igjen, pga ukorrekt adresse, eller ikke avhentet pakke, må du som kunde betale denne kostnaden.

Vi sender i Norge.

Risiko for varen:

Risikoen for varen går over på kjøper når hen, eller hens representant, har fått varene levert i tråd med punkt 6.

Angrerett:

Angrerettskjema sendes på mail når pakken din er sendt fra oss. Med mindre avtalen er unntatt fra angrerett, kan kjøperen angre kjøpet av varen i henhold til angrerettloven.

Varer som lages/tilpasses etter kjøperens ønske, er unnlatt angrerettloven og kan derfor ikke returneres.

Kjøperen må gi selger beskjed om bruk av angreretten innen 14 dager fra fristen begynner å løpe. Fristen løper fra dagen kjøper mottar varen. I fristen inkluderes alle kalenderdager. Dersom fristen ender på en lørdag, helligdag eller høytidsdag forlenges fristen til nærmeste virkedag.

Angrefristen anses overholdt dersom melding er sendt før utløpet av fristen. Kjøper har bevisbyrden for at angreretten er blitt gjort gjeldende, og meldingen bør derfor skje skriftlig (angrerettskjema. e-post eller brev.)

Mangel ved varen - kjøperens rettigheter og reklamasjonsfrist.

Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger beskjed om mangelen. Kjøperen har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 måneder fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest 2 år etter at kjøper overtok varen.

Reklamasjon til selger bør skje skriftlig.

Personopplysninger:

Behandlingsansvarlig for innsamlede personopplysninger er selger. Med mindre kjøper samtykker til noe annet, kan selgeren, i tråd med personopplysningsloven, kun innhente og lagre de personopplysninger som er nødvendig for at selgeren skal kunne gjennomføre forplinktelsene etter avtalen. 

Konfliktløsning:

Klager rettes til selger innen rimelig tid. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23 400 500 eller www.forbrukerradet.no

 

Retur:

Om du ønsker å retunere varer kjøpt hos vårs, kan de sendes til:

Pynten design 

Blåbærveien 5, 3960 Stathelle.

Så sant vi ikke har sendt feil vare, eller varen har feil/mangler, skal returfrakt betales av kjøper. Om varen har tatt skade under transport, må et skadeskjema fra Posten fylles ut.

Angrerettskjema eller all informasjon vi trenger for å behandle returen din, må medfølge i pakken.

Vennligst ta kontakt med oss på mail, med en forklaring på returen, før varen retuneres. Dette må gjøres innen rimelig tid, noe vi anser og være én uke fra varen er mottatt.

Mail: post@pyntendesign.no

 

Vi tar forbehold om at...

- varer kan være utsolgt selv om dette ikke fremkommer i nettbutikken. Hvis det skjer, tar vi kontakt så fort som mulig.

- farge og mål kan avvike noe fra bilder.

- angitt dato for når en vare er ventet inn, kan forskyves fra leverandøren sin side. Hvis dette skjer etter at du har lagt inn en forhåndsbestilling, vil du så fort som mulig få beskjed om dette.

Salgsvarer, metervare og ting laget på bestilling kan ikke retuneres eller byttes.

Sending til Sverige:

Vi sender også varer til Sverige. Ønsker du dette, velger du "Sverige" øverst til venstre når du er i handlekurven. Der det står: "Delivery to". Alle priser vil da vises eks. mva. Du vil derfor motta en egen regning når varene dine har ankommet Sverige, med svensk mva og evt fortolling. Frakt til Sverige er 400,-